Pe scurt: o fotografă a ales doi actori, s-au baricadat într-o garsonieră și au realizat o ședință foto. A rezultat o expoziție. În total, 3 luni, sute de imagini, zeci de selecții, 16 exponate, 1 expoziție, multe impresii.

Pe lung, PELICULA – eseul fotografic realizat de Cătălina Flămînzeanu și expus la Godot Cafe-Teatru este o poveste despre entuziasmul unui fotograf din Râmnicu Vâlcea, îndrăgostit de chipul uman, de fotografia de teatru și de portretistică.

Expune secrete pe perete

Cătălina Flămînzeanu se declară un fotograf pasionat, încearcă să puncteze că nu este un profesionist, nici un artist. Și totuși, spre deosebire de cea din urmă categorie care ar trebui să traiască din expunere constantă, Cătălina este deja la a doua expoziție solo din 2013. S-a remarcat anul acesta cu expoziția „Fotografie cu IE” semnând o serie de portrete ale unor actrițe purtând în situații cotidiene veșmânt românesc. Îi place fotograful canadian Yousuf Karsh pentru că portretele sale definitive și pentru că o inspiră să caute în chipul fotografiat un secret, un gest, pe care ea îl captează și-l expune pe perete, pe facebook sau la Godot.

Pe lângă portret, fotografia de teatru este cea care o ține conectată. Tocmai de aceea Cătălina poate gândi un proiect fotografic în termeni de succes la public. A fotografiat spectacole de Lia Bugnar, Vlad Zamfirescu sau Chris Simion, iar în Noi4 – spectacol regizat de Dorina Chiriac, a văzut pe Maria Obretin pe care a ales-o muză în proiectul său – o expoziție care dorea să intersecteze cele două preocupări fotografice – portretul și teatrul.

Echilibrul artistic, dar și de public, s-a produs când Florin Piersic Jr. a acceptat să „joace” rolul masculin într-un cuplu imaginat de Cătălina Flămînzeanu. Toate imaginile s-au realizat în câteva ore, fără prea multe indicații regizorale, într-o garsonieră din București. Au urmat îndelungi căutări de imagini bune, negocieri pe selecții și în final, proiectul a prins contur sub forma unui eseu fotografic cu 16 cadre.

De la jpg la expoziție, drumul nu trece doar pe la tipar

Probă de tipar la Azero

 

Discursul expoziției PELICULA s-a definitivat prin titlu și alegerile făcute la nivel de prezentare. Fotografa a realizat imaginile, rolul curatoarei a fost să căute soluția potrivită de printare și cadrul propice de expunere.

Printate și cașerate direct pe forex, exponatele de mari dimensiuni te pun față-n față cu portretele monocrom adesea marcate de un filtru granulat, impresia creată fiind tocmai de imagine trecută prin timp. Astfel, fotografiile Cătălinei Flămînzeanu par cadre dintr-un film mut precum crâmpeiele de amintire ce rămân în urma unei relații. Expuse pe pereții de la Godot Cafe Teatru – un spațiu sinonim cu teatrul accesibil, publicul a fost nu de puține ori tentat să se uite mai mult pe pereți decât la scenă.