Intre 8 si 10 iunie, pasionati de fotografie, lectori interesanti, importatori de echipament foto, si prieteni s-au intalnit la Medias, la hotelul cu nume de vechi boier (BinderBubi) pentru ce avea sa fie, cea mai reusita dintre editiile Fotogenica. In cifre, Fotogenica 2012 a insemnat:
  • peste 65 de participanti – fotografi amatori
  • 9 lectori: Dinu Lazar, Mihai Musceleanu, Sooska, Mircea Badutz, Daniel Baltat, Raluca Bogdan, Catalin Paduraru, Marcel Eremia si Simion Buia. 
  • 15 sesiuni de workshopuri si prezentari
  • parteneri de nadejde care si-au pus la bataie produsele: Nikon, Epson, 4K (daca nu mentionez pe careva este pentru ca au fost prea discreti)
  • 2 masini tari cu 2 soferi de cursa lunga

Hit-urile editiei au fost workshopurile cu teme indraznete la care te duceai chiar daca nu aveai echipament ori intentia sa te specializezi pe fotografie subacvatica sau astrofotografie, doar sa te amuzi, imbaiezi, sa te uiti la stele sau la modelul nud, sperand totodata ca faci fotografia castigatoare a unei imprimante Epson L800.
[ylwm_vimeo]43783475[/ylwm_vimeo]
[ylwm_vimeo]43893757[/ylwm_vimeo]


Atmosfera buna a fost inseninata de soare, fascinante imprejurimi, calitatea hotelului, degustarea de vin, mesele copioase si focul de tabara! Sentimentul ca va exista Fotogenica 2013 pare reconfortant acum, deoarece lectorii noi si-au testat „fortele“ iar cursantii si-au descoperit limitele. Am pus imagini pe pagina noastra de facebook.
Academia de fotografie s-a pus in locul cursantilor propunandu-si un „wish list“ la Fotogenica 2013. Iat-o!
  1. sa tina mai multe zile. Cel putin 2 zile pline de workshopuri si prezentari. Daca e posibil pentru aceeasi taxa de participare, 125 Euro.
  2. workshopurile cu teme largi trebuie sa aiba mai multe ore,  sau temele sa fie mult mai specifice. Si nu atat de multe teme suprapuse, deoarece ia nastere un nou tip de cursant, „participantul-turist“, care merge in intervalul de 4 ore pe la toate workshopurile, asistand cate putin la fiecare, la final alegandu-se cu mai nimic ca informatie, dar cu satisfactia sau iluzia ca banii investiti ar putea aduce beneficii din mai multe directii.
  3. sa se organizeze o masa / o intalnire intre lectori.
  4. sa existe oferte de workshopuri pentru fotografi de nivel avansat (astfel ca Fotogenica 2013 sa atraga si fotografi cu mai multa experienta.
  5. mai mult product placement de calitate, mai multe aparate, accesorii si lumini la folosit si mai putine prezentari de companie.
  6. o imagine mai buna a intregului proiect (o identitate vizuala +  website profi).
Ce ar mai fi de trecut in lista? Asteptam pareri si idei.