Catalin Rudolf, 42 de ani
facultatea de medicina
academia de studii economice
casatorit
o nevasta pe care o ador: Andreea
un baiat pe care-l iubesc: Mihnea
Simion Buia: 4K Broadcast Solutions suna interesant. De unde provine numele si cu ce va ocupati?
Catalin Rudolf: 4K Broadcast Solutions – 4k.ro, este unic importator al unor marci celebre din domeniul sistemelor de iluminat si al echipamentelor profesionale pentru cinematografie si televiziuni. Absolut toate brand-urile reprezentate de noi au un nume recunoscut pe piata internationala, ceea ce ne ajuta foarte mult in Romania. Pe piata foto am intrat de aproximativ 2 ani si pot spune ca am avut un real succes. Din ce in ce mai multi fotografi lucreaza cu lumina continua si prefera sa aiba o lumina de calitate cu caracteristici speciale. In plus noi oferim si cateva servicii care aduc „plus valoare” produselor noastre: training-uri gratuite, workshop-uri gratuite. Practic, dam posbilitatea fiecarui client interesat sa testeze inainte de a cumpara.
SB: Vad ca aveti un imens studio care imi aminteste de vastele spatii de productie fotografica americane. Inteleg ca il si inchiriati. Cum pot beneficia fotografii si clientela lor interesata de acest studio, care sunt preturile si utilitatile?
CR: R3D Studio este o afacere mai noua si a aparut din dorinta de a adauga un serviciu nou pe lista celor oferite deja clientilor nostri. Din punct de vedere al utilitatilor imi place sa cred ca avem tot ce poate oferi orice alt studio de top. Spatiul poate fi utilizat pentru sedinte foto dar si pentru clipuri video, reclame sau alte productii mai mici. Ce inseamna R3D Studio in acest moment? Suprafata de 500mp, inaltimea de 8 m, grilele de lumini, echipamentele existente, sisteme de lumini complete cu puteri de la 150w pana la 12kW, camere digitale Epic si RED, macara, dolie, sine, grip, zona de make-up, dressing, toalete cu dus si nu in ultimul rand o echipa de profesionisti care poate face fata cu brio oricarei cerinte. Preturile sunt adaptate pentru fiecare client in parte in functie de amploarea proiectului. Dar sunt mici. Garantat!
„Vama sub lumini de Oscar” a pornit de la o idee nebuna.
SB: Stiu ca in fiecare vara sustineti un curs fotografic de o saptamana, gratuit, la mare, numit „Vama sub lumini de oscar”. In 2012 cand si unde se va organiza? Cine poate participa si care este agenda?
CR: „Vama sub lumini de Oscar” a pornit de la o idee nebuna: aceea de a da tuturor pasionatilor de fotografie posibilitatea de a se intalni intr-un mediu special dedicat fotografiei, timp de o saptamana, la Vama Veche, fara taxe de participare. Costurile acestui tip de productie sunt destul de mari dar am preferat sa nu conditionam participarea fotografilor prin plata unei sume de bani. Asadar, cu ajutorul unor sponsori, am reusit timp de doi ani sa cream cea mai mare comunitate fotografica si ne mandrim cu asta. Anul acesta workshop-urile se vor desfasura timp de o saptamana, intre 18-25 august iar temele pe care propunem sunt: food photography (sustinut de Catalin Savulescu), proiecte fotografice si motorsport (lector Dan Besliu), fotografie urbana (cu Vlad Eftenie), nud (lector Cristian Crisbasan) si prelucrare de imagine (cu Luca Achim). Pe langa toate aceste cursuri, zilnic vom avea invitati speciali din tara si din strainatate, vernisaje de fotografie, concursuri si multe alte surprize. Pentru cei interesati, pe site-ul www.4k.ro puteti gasi mai multe detalii (la sectiunile workshops si files).
SB: Cum vi se pare „piata fotografica” din Romania? Va las libertatea in a interpreta intrebarea, nu doresc sa specific la ce piata anume ma refer pentru a dezvolta subiectul cat mai pe larg.
CR: „Piata fotografica” din Romania este inca in formare, deci nu exista ca un tot unitar. Totusi, grupurile si comunitatile prezente in acest moment pot forma intr-un viitor apropiat o piata fotografica puternica atat pe plan local cat si international. Imi doresc ca fotografii din Romania sa se ajute, sa se respecte si sa-si recunoasca meritele iar marii jucatori comerciali de pe acesta piata sa isi uneasca fortele pentru a promova valorile.
No Comment